Укладка і експлуатація

                                                                 

Технологія мощення

Підготовка мощення

Несучі шари основи повинні бути розраховані відповідно до вимог БНіП 2.0502-85 і мати рівномірно розподілене несучу здатність, бути морозостійкими і водопроникними, відповідати заданому проектом профілю та мати горизонтально рівну поверхню.

При цьому слід звернути особливу увагу на надійний дренаж системи «тротуарна плитка-основа-грунт». Якщо пропускна здатність системи для опадів і талих вод становить менше 0,02 л / сек на 1 м2, то ще на стадії проектних робіт має бути вирішено питання про відвід вод шляхом поверхневого відводу з поверхні покриття або із застосуванням дренажної системи.

Матеріал для несучого шару - будь морозостійкий дренажний матеріал, наприклад-дрібний щебінь, гравій фракції 5-20 мм, 20-40 мм. Товщина шару, що несе визначається проектом і в залежності від класу майданчики, дорожнього полотна, може бути від 14 до 70 см. Як матеріал для підстилаючого шару прігоден- пісок, дрібний щебінь, гравій фракції 0-5 мм.

Товщина підстилаючого шару в ущільненому стані повинна бути від 30 до 50 мм. Вона не повинна перевищувати верхню межу, щоб під дією навантаження від дорожнього руху не виникали деформації покриття. В особливих випадках, наприклад, для мощення зупинок автобусів, в'їздів і т. П., Можливо додавання в конструкцію основи шару бетону товщиною 200 мм. При влаштуванні вимощення тротуарну плитку укладають на раствор- на меті не допустити потрапляння вологи під фундамент строенія.Для покриттів, які в подальшому не будуть піддаватися впливу погодних умов (під накриттям, усередині приміщень), для підстилаючого шару рекомендується застосовувати цементно-піщаний розчин, зволожений перед укладанням.

Укладка ФЕМ

                                                                                              ЗВЕРТАЄМО ВАШУ УВАГУ!

В процесі мощення необхідно використовувати тротуарну плитку з різних піддонів, щоб рівномірно розподілити відтінки кольору тротуарної плитки на одній площадке.Ето відноситься як до сірої плитці без додавання пігменту, так і до кольорової з додаванням пігменту.

ФЕМів укладаються на підготовлений підстильний шар, починаючи від наміченої поверхні, рівномірними рядами згідно з профілем укладання (за шаблоном, рельсу, шнурівці) .Тротуарная плитка для укладання вибирається однієї висоти. Ширина шва 2-5 мм в разі заповнення піском і 8 мм, якщо він фіксується розчином.

Укладання плитки без швів не допускається, адже тоді неминучі відколи ребер тротуарної плитки під час експлуатації (в результаті температурних і силових деформацій). Наявні на тротуарній плитці фіксатори висотою 1,5-2 мм не є заміною швів!

 

Варто враховувати, що шви, разом з матеріалом-заповнювачем, в процесі експлуатації виконують функцію еластичної опори між окремими каменями і сприяють рівномірному розподілу навантаження в горизонтальному і вертикальному напрямках між окремими каменями покриття. У разі заповнення швів розчином слід робити температурно-усадочні шви. Після укладання покриття необхідно рівномірно утрамбувати, починаючи від країв у напрямку до середини.

 

Трамбовка тротуарної плитки

Після укладання тротуарна плитка підлягає обов'язковій трамбування. В процесі трамбування відбувається збільшення швів між ФЕМамі і матеріалом підстилаючого шару. Трамбування тротуарної плитки слід здійснювати тільки по сухій поверхні, рівномірно, починаючи від країв ділянки у напрямку до середини! Поверхня повинна бути ретельно очищена. Для трамбування застосовуються вібраційні плити з полімерним покритіем. РекомендованІ також майданні вібратори з робочою масою до 170-200 кг і ущільнюючої відцентровою силою до 20 КН. Застосування асфальтоукладальників і віброкатків НЕ допускается.В результаті вібрації верхня площина тротуарної плитки осідає приблизно на 10 мм.

 

Заповнення швів

Заповнення швів проводиться відразу після трамбування, у міру просування укладання. Їх заповнюють піском, насипаючи його на поверхню плитки до повного закриття швів. Для створення більшої щільності швів після кожного їх заповнення піском, гравієм небхідно поливати матеріали водою. Заповнення швів може робитися в кілька прийомів. Для заповнення швів найбільш придатні пісок, гравій, дрібний щебінь фракції 0-2, 0-4 мм.

При посиленому зовнішньому впливі, наприклад, на майданчиках АЗС, може бути рекомендовано заливання швів цементним розчином або стійкою до нафтопродуктів масою, при цьому ширина швів повинна бути не менше 8 мм. Після закриття швів залишки піску прибираються і поверхня, вимощена тротуарною плиткою, готова до експлуатаціЇ.

 

Висоли на бетонних виробах

 

Висоли - це білий сольовий наліт на поверхні бетонних виробів, викликаний кристалізацією водорозчинних вапняних солей на основі цементу (продукти Ca (OH) 2 + CaCO3).

Цемент = глина (клінкер) + вапно (СаО) + гіпс (регулятор схоплювання) + ...

Висоли можуть утворюватися в початковий період твердіння бетону (протягом до півроку). Основною причиною висолів є коксування гидрооксида кальцію, що утворюється внаслідок гідролізу силікатів кальцію, що містяться в цементі. Цей процес протікає по реакції:

Ca (OH) 2 + CO2 = CaCO3 + H2O

 

Розглянемо докладніше процес утворення висолів:

Період набору міцності бетону після замішування становить 28 діб. За цей період бетон набирає 90% міцності. Це означає, що протягом 28 діб в структурі бетону ще є вільний кальцій Са2 + (вапна СаО - складової цементу), який може взаємодіяти з водою. При виробництві за технологією вібропресування готова продукція вивантажується з камер дозрівання при наборі 70% міцності, а це, як правило, становить другу-третю добу після замішування бетонної суміші.

а) Після вивантаження продукції з камер дозрівання на другу-третю добу, вільний кальцій Са2 +, який ще активний на лицьовій поверхні, реагує з водою Н2О - зовнішня вода: дощ, сніг, конденсат і т.д., яка потрапляє на поверхню виробу, утворюючи гідроксид кальцію Са (ОН) 2 по всій поверхні виробу:

Са2 + ... + Н2О = Са (ОН) 2

б) Гідроксид кальцію реагує з вуглекислим газом з повітря, що знаходиться в атмосфері (0,03%), відбувається коксування (кристалізація) цього кальцію і освіту по всій поверхні виробу солі карбонату кальцію СаСО3. Ця сіль у вигляді білого нальоту і є висолів.

Са(ОН)2 + СО2 = СаСО3 +…

СаСО3 (карбонат кальцію) - слабо розчинна сіль. При подальшій взаємодії з водою утворюється легкорозчинна сіль гідрокарбонату кальцію, яка вже легко змивається водою.

СаСО3 + Н2О + ... = Са (НСО3) 2

Са (НСО3) 2 (гідрокарбонат кальцію) - легко розчинна сіль.

З упевненістю можна сказати, що карбонатні висоли не викликають деструкції бетону. Після того, як вироби укладені і знаходяться в природних умовах з випаданням опадів, починається самоліквідація висолів.

 

Потертості лицьовій поверхні бетонних виробів

 

Основні причини появи потертостей на лицьовому шарі тротуарної плитки:

• бетонні вироби складуються рядами на дерев'яному транспортному піддоні, упаковуються стретч - плівкою і поліпропіленовою стрічкою. В середньому вага одного ряду виробів може досягати 140 кг. Вага одного піддону з продукцією може досягати 1700 кг, а висота - 90 см. Уникнути горизонтального розгойдування піддону при переміщенні (навантаження, транспортування, вивантаження) практично неможливо. Тим більше, якщо транспортування здійснювалася по неякісному дорожньому покриттю (через важкої ваги піддон з продукцією має велику інерцію).  Внаслідок горизонтальних розгойдувань піддону з продукцією може іноді відбуватися затирання нижніх рядів виробів верхніми рядами.

• при монтажі покриття з тротуарної плитки укладальники перевозять плитку на тачках до місця укладання.

Внаслідок тертя каменів одна об одну можуть виникати потертості.

Тротуарна плитка призначена для активної експлуатації пішоходами і автомобільним транспортом.

Тротуарна плитка, вироблена методом напівсухого вібропресування, має двошарову структуру - лицьовий шар (може бути як з додаванням пігменту, так і без нього) і основний несучий шар. Склад і структура лицьового шару тротуарної плитки володіє високими характеристиками міцності проти стирання. Показник стирання лицьового шару тротуарної плитки дуже низький і становить менше 0,7 г / см2. Товщина прокрашенного лицьового шару 5-8 мм. Це означає, що при всіх допустимих навантаженнях на стирання, фарбує лицьовий шар тротуарної плитки не зітреться протягом 30 років. 

Потертості не роблять деструктивного впливу на якість бетонного вироби. Потертості - це прості подряпини, які зникають після якісної затірки швів піском при укладанні тротуарної плитки або в процесі подальшої експлуатації покриття за призначенням.

 

 

ПАМ'ЯТКА ПОКУПЦЕВІ

 

будь ласка, ознайомтеся з нижчевикладеною інформацію

по догляду за покриттям з тротуарної плитки

Покриття з тротуарної плитки є довговічним і практичним. Догляд за ним не займає багато часу. Тротуарна плитка, як і будь-який інший матеріал, може бути забруднена і може знадобитися її очистка. Слід відзначити, що для боротьби з багатьма забрудненнями необхідне використання різних хімікатів і при роботі з ними необхідно строго дотримуватися інструкцій виробника і використовувати необхідні засоби індивідуального захисту. Перед використанням спеціалізованих хімікатів необхідно перевірити їх дію спочатку на невеликих непримітних ділянках.

У разі їх ефективної дії і відсутності небажаних ефектів можна використовувати на всіх забруднених ділянках.

Найбільш часто зустрічаються наступні види забруднень тротуарної плитки:

Природний бруд (природні грунти - чорнозем, глина і т.п.) досить просто очищається за допомогою води і жорсткої щітки з синтетичним ворсом. Іноді при стійких забрудненнях необхідно використовувати рідке або порошкоподібна господарське мило або пральний порошок. Для виключення появи білих розлучень, необхідно ретельно змивати миючі засоби з покриття.

Використовувати сильний потік води зі шланги не рекомендується, особливо на нещодавно вимощених покриттях для запобігання вимивання піску з швів.

Мох і лишайники можуть з'являтися на покритті з тротуарної плитки, якщо область покриття знаходиться в тіні і в цих місцях постійна сирість, обумовлена ​​поганим дренажним підставою. Мохи та лишайники видаляються механічним способом, а в разі, якщо грунт під ними велика, доцільно застосовувати гербіциди вибіркової дії, наприклад "Дихлофен". Для запобігання їх повторного появи необхідно використовувати полив зі спеціальними газонними сумішами, що містять сульфат амонію і сульфат заліза.  Така обробка на кілька років запобігає появі мохів та лишайників.

Іржу можна видалити за допомогою спеціальних засобів для чищення бетону на основі соляної кислоти або 5% розчином соляної кислоти. Слід мати на увазі, що соляна кислота вступає в реакцію з бетоном, що може призвести до вимивання частинок бетону і фарбувального пігменту на кольоровий плитці. Тому відразу після застосування засобу на основі соляної кислоти, необхідно змивати реактив великою кількістю води. Необхідно також запобігати появі іржавих плям на плитці в майбутньому, впливаючи на джерело забруднення. Часте використання таких хімікатів негативно впливає на тротуарну плитку.

Свіжі нафтові плями (машинне масло, дизпаливо тощо) необхідно нейтралізувати за допомогою всмоктуючих матеріалів (паперові рушники, ганчір'я, тирса). При цьому не потрібно терти ними поверхню плитки, щоб не допустити забруднення ще більшої площі покриття, а залишити для вбирання рідин. Залишки забруднення необхідно видаляти за допомогою миючих засобів та гарячої води. В окремих випадках для видалення старих плям використовують органічні розчинники: "Уайт - спірит", "Сольвент" і інші. Також можна використовувати спеціальний біосорбент "Еколан", який розкладає нафтопродукти. Забруднений пісок в швах необхідно замінити на чистий.

Плями асфальту видаляють механічним способом за допомогою скребка і жорсткої металевої щітки. Видаляти такі плями краще в зимовий час (або використовувати лід для охолодження). При низькій температурі бітум стає ламким і легко фарбується з поверхні тротуарної плитки.

Плями від жувальної гумки можна видалити, використовуючи принцип видалення плям асфальту (в зимовий час), або за допомогою гарячої пари. Можливо також використання спеціальних засобів очищення покриття від жувальної гумки, наприклад "05 Nograff gum".

Плями від шин транспортного засобу легко видаляються за допомогою гарячої пари або за допомогою гарячої води і миючих засобів.

Плями від фарб видаляються спочатку механічним способом (скребки, металеві щітки), залишок знімається за допомогою спеціальних змивів для зняття фарби.

Плями від сажі зазвичай знімаються за допомогою мила і води, а якщо це не допомагає, можна використовувати суміш прального порошку і відбілювача (без вмісту хлору). В обох випадках після використання миючих засобів їх потрібно змити великою кількістю води.

Крім боротьби з плямами і забрудненнями покриття з тротуарної плитки потребує також періодичного догляду за швами, особливо для покриттів першого року експлуатації. Пісок в швах схильний в перший рік-два до вимивання при сильних зливах (особливо на крутих ухилах), вивітрювання, а також усадки. Не можна допускати, щоб міжплиткові шви не були заповнені піском, так як це може привести до руйнування покриття. Догляд, таким чином, зводиться до заповнення швів піском або водопіщаною суспензією.

 

                                                       ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ ТРОТУАРНОГО ПОКРИТТЯ НЕОБХІДНО

 

Забезпечити поверхневий водовідвід при укладанні тротуарної плитки на піщано - цементну суміш або на бетонну основу.

Виключити потрапляння на лицьову поверхню плитки цементу, піщано - цементної суміші та інших складів, в які входить цемент.

Це може викликати появу цементних плям на лицьовій поверхні плитки, очистити які неможливо.

НЕ РЕКОМЕНДУЄМО

Змінювати в процесі експлуатації цільове призначення об'єкта благоустрою, певне проектною документацією.

Виконувати самостійно і / або із залученням третіх осіб зміни в виконаних покриттях з тротуарної плитки без залучення кваліфікованих фахівців.

Допускати при експлуатації покриття умови, які можуть привести до процесу вимивання дощовою водою матеріалу з заповнених швів між бетонними виробами (забезпечити організований водовідвід з даху будівлі і т.д.).

Чистити покриття від снігу і льоду за допомогою машин з металевими щітками, металевими шкребками, лопатами і ломами, які можуть викликати пошкодження лицьової поверхні виробу.

Використовувати для очищення виробів лугу, кислоти, хімікати і розчинники для хімічного чищення. Їх застосування може спричинити за собою необоротне зміна кольору виробів. Для чищення поверхні виробів рекомендується застосовувати воду і засоби, які спеціально призначені для очищення бетонних виробів і реалізуються в торговельних відділах будівельних магазинів.

Покривати поверхню виробів фарбою. Через це лицьова поверхня виробів перестає бути шорсткою і ковзає, що може привести до травматизму при дощовій погоді і в зимовий період.

 

                                                                                            РЕКОМЕНДУЄМО

 

Проводити прибирання снігу дерев'яними або пластиковими лопатами, пластиковими мітлами і шкребками, можливе використання снігоприбиральних машин.

Міський пил і бруд здатні перетворити поверхню плитки в зовсім інший відтінок, тому поверхня тротуарної плитки незалежно від того кольорова вона чи ні, необхідно обов'язково мити.

Виробляти комплексне прибирання тротуарного покриття не менше двох разів на рік: в березні - квітні і липні - серпні.

Ранньою весною плитку необхідно відмити від зимового бруду. Літня прибирання необхідна для освіження фарб.

Мити покриття щіткою з коротким синтетичним ворсом.

При дотриманні рекомендованих норм укладання та експлуатації тротуарного покриття гарантія на тротуарну плитку відповідно до чинного ДСТУ Б. В.2.7-145: 2008 "Вироби бетонні тротуарні неармовані. Будівельні матеріали. Технічні умови" становить 5 років з моменту влаштування ліжку під мощення і укладання тротуарної плитки .

МЕНЕДЖЕРИ НАДАДУТЬ ВАМ ІНФОРМАЦІЙНІ ПОСЛУГИ З МОЩЕННЯ ТРОТУАРНОЇ ПЛИТКИ

 

 

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ, ЯКУ ВИ ПРИДІЛИЛИ САЙТУ ПІДПРИЄМСТВА